Robinson Svedia

Robinson Svedia är den andra av Robinsonskolorna i Enköping och startade 2008. Skolan är inrymd i den anrika Svediavillan, som efter övertagandet är renoverad och tillbyggd för att passa vår verksamhet.

Skolans innemiljö är inredd utifrån tanken att skapa en känsla av att ”komma hem”. På Svedia går 85 elever från förskoleklass till årskurs 5. Svedia ligger belägen med en skogsbacke precis bakom skolan med närhet till flera olika skogsområden. Nedanför skolan finns en öppen gräsyta som möjliggör lärande och lek i den närmsta utemiljön.

Skolan har även en mindre grusplan som flitigt nyttjas för olika typer av lekar. På skolans område finns även tre samlingsplatser där eleverna samlas varje morgon utifrån ålder. Skolan har även en större samlingsplats som möjliggör att hela skolan kan samlas utomhus.

På skolans baksida finns en stor altan där lunch och mellanmål serveras under läsårets varmare perioder samt när vädret tillåter. Där finns även sittplatser som används under måltiderna men också för undervisning utomhus.

Här kan du se mer av vår verksamhet

Tel skola: 070-445 54 34
Tel fritids: 070-417 37 46
E-post: svedia@robinson.nu

Ripgatan 32
745 62 Enköping

Veronica Sandberg
veronica.sandberg@robinson.nu
076-207 31 90 •

Biträdande rektor
Malin Frisk
Malin.frisk@robinson.nu

Skoladministratör
Maria Lundborg
maria.lundborg@robinson.nu

Robinson Svedia

Ripgatan 32, Enköping, Sverige

Se vägbeskrivning

Ansök till oss

Vad roligt att du är intresserad av Robinson! Här kan du ställa ditt barn i kö till Robinson Svedia.

Skolvalet är viktigt. Eftersom vi har fritt skolval i Sverige betyder det att du kan välja den skola som passar bäst för ditt barn. När du ansöker hos oss ställs ditt barn i kö. Din köplats räknas från det datum då vi tar emot din ansökan.

Till ansökan