Lärande i och med naturen

Robinson

På Robinson ges förutsättningar för elever att kunskapsmässigt nå sin fulla potential, bygga en stark självkänsla och en tro på sig själv.

Vi arbetar med upplevelsebaserat lärande där naturen är en central del.
Genom friluftsliv och samhällsupplevelser integrerar vi ämnen.

Vår tanke är att lärande blir mer meningsfullt när det kopplas till upplevelser.

Vi arbetar för en inkluderande skolmiljö där respekt och gemenskap är viktiga ledord, hos oss kallas det Robinsons rötter.

Sociala färdigheter och en känsla för ansvar gentemot sig själva och andra är färdigheter eleverna bär med sig i livet.

Robinsons profil

Vår profil innefattar tre områden.

Utomhuspedagogik
Upplevelsebaserat lärande
Robinsons Rötter

Profilområdena, symboliserade i vårt pedagogiska pussel, utgör grunden för alla Robinsons skolor.

Genom att klicka dig vidare i menyn ovan till höger kan du få mer information om respektive profilområde.

Titta på filmen nedan får du en inblick i hur profildelarna kan synas i våra verksamheter.