Robinson Valsjön

Välkommen till Robinson Valsjön, den lilla skolan med det stora hjärtat

Hos oss genomsyras varje dag av en härlig och positiv stämning där trygghet står i fokus.
Tack vare skolans litenhet känner alla elever och pedagoger varandra väl, vilket skapar en trygg och familjär miljö.

Vårdnadshavare vittnar ofta om det fantastiska bemötandet de får, samt den stora variationen i undervisning och aktiviteter.
Vi strävar efter att varje elev ska känna sig sedd och uppmuntrad att utvecklas efter sina egna förutsättningar.

Vår skola har hög måluppfyllelse både i kunskapsresultat men också i trygghet och trivsel.
Vi skapar nyfikenhet och lust att lära genom att undervisa varierat och krydda med upplevelser dvs  innehåll som gör att eleverna minns och tillgodoser sig undervisning på ett bättre sätt.

Skolans historia

Skolan öppnade upp portarna hösten 2022 och ligger vackert beläget i kanten mot Trastsjöskogen och Kolgärdet.

Skolan är enparalellig och har till hösten 2024 årskurserna F-3.
Skolan ska i sin fulla skala inrymma år F-6 och växer organiskt med en klass varje år fram till 2027.

I byggnaden finns också en förskola; Tellusbarn Valsjön, vilket gör att vi kan följa barnen från ett års ålder till att de fyller 12.

På Robinson Valsjön finns en stor gård med mycket natur och plats för olika typer av utomhusprojekt.

Vi använder gården till både undervisning och spontanlek under raster.

Skogen finns runt hörnet och vi har stora springytor och en vacker äng bakom skolan, den nyttjas flitigt både under skoltid och fritidstid.

Är du nyfiken och intresserad av att se mer av vår verksamhet?
Följ då vår blogg eller kika på vår presentationsfilm nedan.

Vill du komma på besök?
Vi tar gärna emot dig som är intresserad av att ställa ditt barn i kö eller vill börja hos oss.
Hör då av dig till rektor elin.buchar@robinson.nu

Presentationsfilm

Åkerhielms väg 2
184 62 Åkersberga

Elin Buchar
elin.buchar@robinson.nu

Skola Robinson

Fritidshem Robinson

Robinson Valsjön

Åkerhielms Väg 2, 184 62 Åkersberga, Sverige

Se vägbeskrivning

Ansök till oss

Vad roligt att du är intresserad av Tellusskolan Robinson.

Här kan du ställa ditt barn i kö till Robinson Valsjön.

Skolvalet är viktigt. Eftersom vi har fritt skolval i Sverige betyder det att du kan välja den skola som passar bäst för ditt barn.
När du ansöker hos oss ställs ditt barn i kö. Din köplats räknas från det datum då vi tar emot din ansökan.

Till ansökan

Vi har ett fåtal platser kvar i förskoleklass och åk 1 start ht-25.