Robinson Valsjön

På Robinson Valsjön finns en stor gård med mycket natur och plats för olika typer av utomhusprojekt. Just nu inrymmer skolan en förskoleklass, en årskurs 1 och en årskurs 2, men varje år byggs skolan på med en ny förskoleklass för att så småningom innehålla årskurserna F till 6.

På samma plats som Robinson Valsjön finns också en förskola; Tellusbarn Valsjön, vilket gör att vi kan följa barnen från ett års ålder till att de fyller 12.

Här kan du ser mer om hur det är att vara elev eller vårdnadshavare på Robinson Valsjön

Åkerhielms väg 2
184 62 Åkersberga

Skola och fritids
Tel: 070-445 54 66

Elin Buchar
elin.buchar@robinson.nu
Tel: 070-445 54 52

Robinson Valsjön

Åkerhielms Väg 2, 184 62 Åkersberga, Sverige

Se vägbeskrivning

Ansök till oss

Vad roligt att du är intresserad av Robinson! Här kan du ställa ditt barn i kö till Robinson Valsjön.

Skolvalet är viktigt. Eftersom vi har fritt skolval i Sverige betyder det att du kan välja den skola som passar bäst för ditt barn. När du ansöker hos oss ställs ditt barn i kö. Din köplats räknas från det datum då vi tar emot din ansökan.

Till ansökan