Robinson Valsjön startar föreningssamarbete

Robinson Valsjön startar samarbete med Åkersberga tennisklubb.

Idag var alla 56 elever på friluftsdag och fick prova på tennis och andra roliga aktiviteter.
En riktigt härlig och fartfylld dag.

Att skapa intresse för fysisk aktivitet är en del av vårt uppdrag. Hälsosamma vanor och positiva upplevelser av rörelse har stor betydelse för om man blir fysiskt aktiv genom livet.

Vi tror på att samverka med aktörer utanför skolan för att stötta elever i deras utveckling till en meningsfull fritid och ett livslångt hälsofrämjande intresse.
Vi har därför startat ett samarbete med Åkersberga Tennisklubb. Klubben organiserar så eleverna kan utöva sin idrott under eftermiddags tid. Detta koncept har ÅTK haft igång under några år med ett par andra skolor och det är ett oerhört fint upplägg.

De som anmält till aktiviteten hämtas på fritids med buss, genomför ett tennispass i grupp med trygga kompisar och skjutsas sen tillbaka till fritids. När barnen sedan hämtas på fritids av sina vårdnadshavare är träningen avklarad och man kan fokusera på att umgås och mysa utan stress med hämta/lämna på träning.

Heja och Tack ÅTK som möjliggör detta fina samarbete!